Rubriky
2023 Česká Republika Cestovatelský deník Kam se psem

Šumava trip 2023

Šumavu miluji, stejně tak, jako holky milují potůčky a říčky. Pamatuji si, že nevím, jestli jsem zažila někdy pobyt na Šumavě bez deště. Letošní horké počasí by si ten déšť zasloužilo, Je rekordní teplo na toto období proto oblečení neřešíme, jedeme s tím, co vozíme k moři.
Nemáme tentokrát žádný plán, uvidíme, kam nás kola povedou. Můj sen je Modrava, Kašperky, Kvilda. Už teď je mi jasné, že  asi se psíma holkami to neklapne.
První zastávka, nemáme jasno. Autokemp Antygl nebo Annín? Nakonec zvítězil  Autokemp Annín, kde byla jistota elektrické přípojky.
Že asi náš trip nebude po místech, která bych ráda viděla, bylo jasné, Šumavské úzké silničky a objížďky ještě po užších a bez varování dopravním značením, že přijde podjezd, kudy neprojede obytné auto.
K tomu ještě řidiči, kteří nejsou schopni zpomalit a přizpůsobit jízdu šířce silnice. Zvládli jsme to s hasičem a hned na to nám rozbil zpětné zrcátko řidič dodávky dodávka. Naštěstí u nás šlo jen o kryt a protože onen řidič, jel opravdu jak debil, potěšilo, že on si to zrcadlo urazil celé.  Budeme doufat, že se z toho poučí a příště zpomalí. Kryt zrcátka jsme slepili a pokračujeme v cestě.
První zastávka Autokemp ANNÍN. První dojem výborný, našli jsme místo kousek od řeky ve stínu a stavíme.

Kemp splnil naše očekávání co do umístění na břehu Otavy. Holky se tu pěkně vyráchaly, radost udělala zvláště Appia, která si hezky po kamínkách pochodovala vodou a evidentně si to užívala. Brigi je vodní maniak, tak ona vyhledávala místa, kde se může potopit a zaplavat si.

V kempu je brod, který vede na ostrov. Místo pro ty, co chtějí mít opravdu klid.5
Brod byla naše velmi oblíbená trasa.

Anin kemp 1 – nějaký mouchy měl. Sociálky sice po rekonstrukci, ale uklízelo se tu pouze asi jen jednou denně. Sprcha sice zdarma, ale teplá voda tekla pouze v určité hodiny večer. V kuchyňce tekla pouze studená. Elektrická přípojka byla v ceně za obytné auto na jednu noc,  jenže jistič slabý, tak kávu ani čaj jsme si tu neuvařili. To pro nás bylo největší ouvej.
V kempu je restaurace a porce jsou obrovské, ceny tak nějak akceptovatelné. Celkem jsme za jídlo utratili skoro stejně, jako za kemp Kč 1670,-.
Co nám ale vadilo ze všeho nejvíc, že platby jsou pouze v hotovosti, jak v kempu, tak v restauraci. Účet jsme nikdy nedostali.
Celkem za tři noci jsme zaplatili Kč 1800,- (obytné auto, 2 + 2 psy + elektřina a voda). Informace, že v kempu se platí pouze v hotovosti je uvedená na web stránkách, byli jsme na to připravení. Jinak hotovost nevozíme.
Závěrem : kemp splnil, to, co jsme od něj očekávali, určitě se sem ještě někdy v budoucnu vrátíme.
Počasí :
Větrná smršť nás přinutila stáhnout markýzu. Už jsme na to připravení, není to poprvé. Trochu nás překvapily kroupy. Holky jsme zahnali včas do auta a venku se snažili všechno zajistit. Naštěstí, kroupy byly malé, jen jsem byla ve finále úplně mokrá.
Přestože ve městech panují vedra, na Šumavě se spalo celkem dobře. Ochlazení večer a na noc bylo velmi příjemné.

A kam teď. Jedeme směr Kašperské Hory. Krásné výhledy do krajiny, ale zastavit není kde. Vzhledem k teplému počasí, jsme se rozhodli nakonec stočit se k Lipnu. Váháme mezi kempem Karlovy dvory II a Jenišov. Vítězí Jenišov, protože umožňuje platby platební kartou. Autokemp Jenišov až tak dobrá volba to nebyla, kemp má malou pláž Lipna, kde se nesmí koupat psi a navíc u ni parkují karavany napevno, v další řadě Němci, těch je tu opravdu hodně. Našli jsme místo ve stínu, jedno mezi posledními a bez výhledu na Lipno. V kempu je restaurace, obchůdek. Sprchy na 20 kč. Teplá voda v kuchyňce celý den. Co jsme tu ocenili, sociálky a kuchyňka se uklízí několikrát denně. Vše stále nablýskané, jak jsme zvyklí ze zahraničí. Procházkou se dá dojít do kempu Karlovy dvory II, který se nám opravdu líbí, díky rozložení, velké pláži a pes zde bez problému může do vody.
Závěrem : Kemp není špatný, ale nám nevyhovuje ta malá pláž bez možnosti vstupu se psem. Jedenkrát stačilo. Příště zkusíme Karlovy dvory II. Celkem jsme zaplatili za ubytování 4 noci Kč 4320 + sprchy a restaurace. I cena je podle nás vysoká a konstatujeme, že v Itálii jsme za jednu noc zaplatili daleko méně. I to je další důvod, proč příště sem ne.

Fotogalerie

Přemýšlíme co dál a rozhodnutí padne na naši starou dobrou Olšinu.
Jsme překvapeni, že kemp je poloprázdný. Tak málo lidí jsme zde ještě nezažili, a to sem jezdíme každý rok. Dozvídáme se, že se tu prohnala vichřice ve stejné době jako v Anině. Asi o něco horší. Odnesly to nějaké stromy a prý poměrně dost markýz. No to je důvod, když foukne zatahujeme. Poprvé jsme o markýzu přišli právě v tomto kempu.
Autokemp Olšina, naše klasika, kterou asi nemůžeme díky úžasným západům slunce. Popis se najde v příspěvcích z minulých let. Nám se tu moc líbí. Letos jsme zaplatili za 3 noci Kč 3225,- + sprchy.

Ještě nesmím zapomenou, že cestou jsme posbírali body do strakaté turistiky : rozcestník a 3x mlýn.